Ochranná známka je v podstate vaša značka https://www.etuls.sk/ochranna-znamka/ alebo logo, ktorým sa odlišujete od konkurencie a identifikujete tak sami seba. Môže mať rôznu formu, napríklad slovnú alebo obrazovú. Vďaka nej potom predávate svoje výrobky alebo ponúkate služby. Obchodný názov alebo značku musíte najprv zaregistrovať do príslušného registra podľa zákona. Nefunguje to totiž automaticky. Najčastejšou formou je slovná známka alebo i kombinácia písma a grafiky. Môžete ju mať zapísanú nielen v štáte, kde žijete, ale registrácia sa dá zapísať aj pre celú Európsku úniu. Záleží len na vašich preferenciách.

Odlíšte sa od konkurencie

Mali by ste voliť veľmi jednoduché a zároveň trefné slogany, ktoré si vaši potenciálni zákazníci ľahko zapamätajú. Než pôjdete do samotnej registrácie, dajte hlavy dokopy a venujte sa špeciálne vašej značke, ktorá vás bude reprezentovať na veľmi dlho. Mala by to byť len krátka vetička, v žiadnom prípade nie dlhé romány. Všimnite si toho treba u reklám, ako dlho vydržíte udržať pozornosť? Zákazníci sú veľmi nároční, vizuálna stránka hrá prím, ale záleží aj na tej obsahovej. Musí byť jedinečná a líšiť sa od ostatných. A to je naozajstný oriešok. Musíte ho jednoducho rozlúsknuť.

Bráňte svoje nápady
Ohodnoťte příspěvek